Artikel 1 – Definities 

  1. Zwager & Zwager Reparatie: Zwager & Zwager Reparatie, gevestigd te Westendorp, KvK-nummer 97097209 
  2. Klant: degene met wie Zwager & Zwager Reparatie een overeenkomst is aangegaan. 
  3. Partijen: Zwager & Zwager Reparatie en Klant samen. 
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt. 

Artikel 2 – Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Zwager & Zwager Reparatie. 
  2. Zwager & Zwager Reparatie en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken. 
  3. Zwager & Zwager Reparatie en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit. 

Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes 

  1. Aanbiedingen en offertes van Zwager & Zwager Reparatie zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld. 
  2. Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat. 
  3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte. 
  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Zwager & Zwager Reparatie en de Klant dit schriftelijk afspreken. 

Artikel 4 – Aanvaarding 

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieden, mag Zwager & Zwager Reparatie de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen. 
  2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Zwager & Zwager Reparatie slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd. 

Artikel 5 – Prijzen 

  1. Zwager & Zwager Reparatie hanteert prijzen in euro's en inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken. 
  2. Zwager & Zwager Reparatie mag de prijzen van diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen. 
  3. De prijs met betrekking tot een dienstverlening van schade herstel wordt door Zwager & Zwager Reparatie vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren en een vast starttarief. 
  4. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Zwager & Zwager Reparatie, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is afgesproken. 
  5. Wanneer Zwager & Zwager Reparatie en de Klant voor de dienstverlening van wrappen een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken. 
  6. Zwager & Zwager Reparatie mag tot 10% van de richtprijs afwijken. 
  7. Zwager & Zwager Reparatie moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. 
  8. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerder met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. 
  9. Zwager & Zwager Reparatie zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan. 
  10. De consument mag de overeenkomst met Zwager & Zwager Reparatie opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging. 

Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn 

  1. Zwager & Zwager Reparatie mag bij het aangaan van de overeenkomst, met betrekking tot wrappen, een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen. 
  2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
  3. De betalingstermijnen die Zwager & Zwager Reparatie hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Zwager & Zwager Reparatie aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreken hoeft te stellen.
  4. Zwager & Zwager Reparatie mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten. 

Artikel 7 – Gevolgen te late betaling 

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Zwager & Zwager Reparatie de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend. 
  2. Wanner de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijk incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Zwager & Zwager Reparatie. 
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaald, mag Zwager & Zwager Reparatie zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald. 
  5. In geval van Liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Zwager & Zwager Reparatie op de Klant onmiddellijk opeisbaar. 
  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Zwager & Zwager Reparatie, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen. 

Artikel 8 – Herroepingsplicht 

Artikel 9 – Opschortingsrecht 

1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige it deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten. 

Artikel 10 – Verrekening 

1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Zwager & Zwager Reparatie te verrekenen met een vordering op Zwager & Zwager Reparatie. 

Artikel 11 – Verzekering 

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
  • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst.  
  • zaken van Zwager & Zwager Reparatie die bij de Klant aanwezig zijn
  • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd 

     2. De Klant geeft op eerste verzoek van Zwager & Zwager Reparatie de polis van deze verzekeringen ter inzage. 

Artikel 12 – Montage en of installatie 

1. Hoewel Zwager & Zwager Reparatie zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld. 

Artikel 13 – Intrekking opdracht 

  1. Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen. 
  2. Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht de verschuldigde vergoeding en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.

 Artikel 14 – Klachtplicht 

  1. Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
  2. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen. 

Artikel 15 – Garantie 

  1. Wanneer de Klant en Zwager & Zwager Reparatie een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Zwager & Zwager Reparatie enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting. 

Artikel 16 – Ruilen 

Artikel 17 – Uitvoering van de overeenkomst 

  1. Zwager & Zwager Reparatie voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. Zwager & Zwager Reparatie mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen. 
  3. De uitvoering van de overeenkomst van schade herstel gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord. De uitvoering van de overeenkomst van wrappen gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventuele voorschot/aanbetaling door de Klant.
  4. De Klant moet ervoor zorgen dat Zwager & Zwager Reparatie op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Zorgt de Klant er niet voor dat Zwager & Zwager Reparatie tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant. 

Artikel 18 – Informatieverstrekking door de Klant 

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Zwager & Zwager Reparatie.
  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  3. Wanneer er voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Zwager & Zwager Reparatie de betreffende bescheiden.
  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Zwager & Zwager Reparatie redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant. 

Artikel 19 – Geheimhouding 

  1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Zwager & Zwager Reparatie ontvangt geheim.
  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Zwager & Zwager Reparatie waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Zwager & Zwager Reparatie schade kan berokken. 
  3. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheim houdt.
  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
  • die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant.
  • Die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht.

     De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode            van 3 jaar na afloop daarvan. 

Artikel 20 – Boetebeding 

  1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Zwager & Zwager Reparatie voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
  2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000, –.  
  3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000, –.
  4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 voor elke dag dat die overtreding voortduurt betalen.
  5. Zwager & Zwager Reparatie mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant. 

Artikel 21 – Vrijwaring 

  1. De Klant vrijwaart Zwager & Zwager Reparatie tegen alle aanspraken van andere die verband houden met de door Zwager & Zwager Reparatie geleverde producten en/of diensten. 

Artikel 22 – Klachten 

  1. De Klant moet een door Zwager & Zwager Reparatie geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan de wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Zwager & Zwager Reparatie daarvan op de hoogte stellen binnen 14 dagen na het vaststellen van de tekortkoming.
  3. Een consument moet uiterlijk binnen 30 dagen na vaststellen van de tekortkoming Zwager & Zwager Reparatie hiervan op de hoogte stellen.
  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Zwager & Zwager Reparatie hierop gepast kan reageren. 
  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Zwager & Zwager Reparatie. 
  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Zwager & Zwager Reparatie andere werkzaamheden gaat verrichten dan afgesproken. 

Artikel 23 – Ingebrekestelling 

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Zwager & Zwager Reparatie. 
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Zwager & Zwager Reparatie ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

 Artikel 24 – Aansprakelijkheid Klant 

  1. Wanneer Zwager & Zwager Reparatie een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 

Artikel 25 – Aansprakelijkheid Zwager & Zwager Reparatie 

  1. Zwager & Zwager Reparatie is alleen aansprakelijke voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer Zwager & Zwager Reparatie aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst. 
  3. Zwager & Zwager Reparatie is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer Zwager & Zwager Reparatie aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto's, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 

Artikel 26 – Vervaltermijn 

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Zwager & Zwager Reparatie vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde lid in artikel 6:89 BW. 

Artikel 27 – Ontbinding 

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Zwager & Zwager Reparatie toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis. 
  2. Is de nakoming van verplichtingen door Zwager & Zwager Reparatie nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Zwager & Zwager Reparatie in verzuim is.
  3. Zwager & Zwager Reparatie mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Zwager & Zwager Reparatie kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen. 

Artikel 28 – Overmacht 

  In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Zwager & Zwager Reparatie door de Klant niet aan Zwager &      Zwager Reparatie kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. Onder de overmachtssituatie valt onder meer ook:

  • een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp  
  • wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen  
  • stroom- elektriciteits-, internet-, computer- of telecomstoringen  
  • computervirussen 
  • stakingen 
  • overheidsmaatregelen
  • vervoersproblemen 
  • slechte weersomstandigheden 
  • werkonderbrekingen.
  1. Wanneer zicht een overmachtssituatie voordoet waardoor Zwager & Zwager Reparatie 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Zwager & Zwager Reparatie kan nakomen.
  2. Vanaf het moment dat een overmachtssituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Zwager & Zwager Reparatie de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken. 
  3. Zwager & Zwager Reparatie hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Zwager & Zwager Reparatie hiervan voordeel heeft. 

Artikel 29 – Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Zwager & Zwager Reparatie de overeenkomst aanpassen. 

Artikel 30 – Wijziging algemene voorwaarden 

  1. Zwager & Zwager Reparatie mag deze algemene voorwaarde wijzigen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Zwager & Zwager Reparatie altijd doorvoeren.
  3. Ingrijpende wijzigen zal Zwager & Zwager Reparatie zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken. 
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

 Artikel 31 – Overgang van rechten 

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Zwager & Zwager Reparatie aan andere overdragen zonder schriftelijke toestemming van Zwager & Zwager Reparatie. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW. 

Artikel 32 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid 

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van de algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichts in de buurt komt van wat Zwager & Zwager Reparatie bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had. 

Artikel 33 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter 

  1. Op de algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Zwager & Zwager Reparatie is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Zwager & Zwager Reparatie, tenzij de wet iets anders bepaalt. 

Opgesteld op 1 mei 2025.

KVK-nummer: 97097209

©Auteursrecht. Alle rechten voorbehouden.

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.